Niedźwiecki/Żak/Kierzkowski/Pulcyn

Bartosz Niedźwiecki - polskie skrzypce tradycyjne, kier.art.
Michał Żak - flet drewniany poprzeczny, klarnet, szałamaje ludowe, bansuri
Maciej A.Kierzkowski - gitara akustyczna
Wojciech Pulcyn - kontrabas

Bartosz Niedźwiecki - Jego główną działalnością jest rekonstrukcja muzyki ludowej. Jest teoretykiem i propagatorem idei polskich skrzypiec tradycyjnych. Styl jego gry wywodzi się ze współbrzmienia barabanu (dużego bębna) i basów w kapeli, najbliższa mu jest stylistyka Zachodniego i Środkowego Mazowsza. Wykorzystuje rzadko spotykaną technikę gry na dwóch strunach. Jego ulubioną formą muzyczną są tańce oparte na nieparzystych rytmach, w szczególności obertas i chodzony. W różnorodnych projektach muzycznych wprowadza zamysł nowoczesnej aranżacji w oparciu o formalne zasady muzyki tradycyjnej.
Jego własny, niepowtarzalny styl cechuje ekspresyjność, nieprzewidywalność, trans, bogata ornamentyka, doskonałe eksponowanie pulsu i swobodne operowanie rytmami i intonacją.

Michał Żak - uczeń wybitnych flecistów bretońskich, Jeana-Michela Veillona i Jeana-Luca Thomasa. Poprzez naukę z mistrzami doskonale opanował taneczną muzykę Dolnej Bretanii (lider zespołów Bal Kuzest, Tredrez, duo Żak/ Szyszkowski), style wykonawcze muzyki irlandzkiej (muzyk trio Manikut), uczy się tradycyjnej muzyki indyjskiej (flet bansuri) i polskiej. Wykonuje jazz i muzykę improwizowaną. Współtworzy etno-jazzową grupę Lautari, współpracował z zespołami Dekameron, Kairos, Teatrem Strefa Ciszy. Związany z Poznańskim Domem Tańca, promotor ruchu fletowego w Polsce. Fascynuje go intuicja i puls muzykantów wiejskich, wyobraźnia kompozytorów współczesnych, modalizm Coltrane'a i energetyczność jego dziewczyny. Lubi wino.

Wojtek Pulcyn - jeden z czołowych kontrabasistów jazzowych w Polsce, współpracuje z czołówką polskich jazzmanów, m.in. z Kazimierzem Jonkiszem, Januszem Muniakiem, Mateuszem Smoczyńskim, Sławkiem Kulpowiczem. Inspirację czerpie z różnych kultur muzycznych, głównie arabskiej (grupa Alamut), oraz polskiej (Kapela ze Wsi Warszawa).

Maciej A. Kierzkowski - absolwent muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim. Działa aktywnie jako kompozytor, multiinstrumentalista, etnomuzykolog. Współtworzy zespoły wykonujące muzykę folkową (Swoją Drogą), jazzową (Modern Acoustic Band), dawną (Sabionetta), eksperymentalną (Maćko Korba). Autor utworów słowno-muzycznych, muzyki ilustracyjnej do spektakli teatralnych, opracowań folkloru muzycznego; twórca aranżacji i instrumentacji orkiestrowych. Prowadzi etnomuzykologiczne badania terenowe oraz realizuje digitalizację zbiorów fonograficznych Instytutu Sztuki PAN. Kochający tata i rozbudzacz wirujących motyli...

fot. Grupa podczas występu w ramach X Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia "Nowa Tradycja 2007", 11.05.2007; (c) etno.serpent.pl
opis: informacja grupy, Nowa Tradycja 2007

etno.serpent.pl